Som leder i 2023 er det en del af jobbet også at kommunikere om den organisation, man er en del af. Det er med andre ord en bunden opgave, at ‘brande’ sin arbejdsplads fra sin priviligerede position. Men tiden er knap for alle, og du skal have mest mulig ud af de timer, som du lægger i at fortælle om din arbejdsplads.
Og et godt sted at lægge energi til det er på LinkedIn..
Rigtig mange organisationer, virksomheder, offentlige institutioner og ikke mindst beslutningstagere er på LinkedIn, og bruger platformen aktivt. Og så gælder det naturligvis millioner af ganske almindelige danskere.
Mange – herunder især ledere – er dog bange for at kaste sig ud i de værdifulde fortællinger om sin arbejdsplads, men det kan jeg hjælpe med.
Denne workshop i brug af LinkedIn tager udgangspunkt i deltagernes niveau, og uanset hvor meget eller lidt øvet man er, garanterer jeg, at alle går der fra med ny viden, nye værktøjer og en lyst til at udforske og bruge mediet yderligere.
Kurset er bygget op med undervisning, dialog, arbejde med egen profil og et hav af spørgsmål og svar. Hele teamet er med andre ord produktiv i de timer, som du tager ud af den travle kalender, og er kommet langt i det individuelle og fælles LinkedIn.
De seneste år har Westfall Kommunikation afholdt en række workshop for forskellige ledelseslag i brugen af LinkedIn (og andre sociale medier). Jeg blandt andet undervist rektoratet på RUC, Phd-grupper, ledelsesgruppen hos VUC/HF i Roskilde og på KEA Hellerup.
Desuden ser vi på spørgsmål som: Hvad virker på LinkedIn? Hvordan passer LinkedIn ind i jeres strategi? Hvilke barriere er der for at få god værdi ud af den tid lederteamet bruger på Linkedin?
Målgruppen:
Kurset er for alle typer af lederteams i både offentlige og private virksomheder. Ofte sidder består lederteams af direktører, økonomichefer, HR-chefer, områdeansvarlige, etc.
Det er som udgangspunkt vigtigt, at man er villig til at bruge sin egen profil på LInkedIn til at promovere sin virksomhed i pressen og på sociale medier. Alternativt kan man bakke op om en organisations tilstedeværelse på LinkedIn via en ghost writer, men dette kan ikke umiddelbart anbefales.
Antal kursister:
Vi går efter 8-12 deltagere på kurset, hvilket som regel rammer et lederteam meget godt.
Det er et godt antal fordi, der skal være plads og tid til den enkelte, men samtidig er det vigtigt, at der er mulighed for en levende dialog. Og det kan erfaringsmæssigt være rigtig svært med blot fem deltagere.
Der er desuden som regel en ekstra værdi i intern vidensdeling omkring brug af platformen, samt forventningsafstemning på lederteamet omkring netop indsatsen på LinkedIn i forhold til virksomhedens eller organisationens strategi.
Kursusleder:
På alle kurser i kommunikation hos os kalder vi os ‘kursusledere’ frem for ‘undervisere’. Djævlen ligger i detaljen, og i den her sammenhæng gælder det om at anerkende de kompetencer, som enhver kursist kommer med.
Der er dog en lang række områder, hvor vi gerne påtager os ekspertrollen.
Dette kursus ledes af Kristian Westfall.
Han har bred erfaring med PR og interessevaretagelse i både små og store organisationer indenfor på det private, det offentlige og NGOer. Han kender pressens (og journalisternes) dynamik, og kender så vel til tidsbegrænsning og vilkår for PR-arbejdet.
Mange forskellige organisationer har gennem tiden haft glæde af hans kompetencer indenfor sociale medier, PR og konkret strategiarbejde.
Se anbefalinger af Kristian Westfall her
Datoer
Aftales separat.
Ofte bruges der tre timer til oplæg, workshop og diskussion, hvor der er lagt en del vægt på lederteamets egne respektive LinkedIn-profiler. En workshop lægges ofte i forbindelse med allerede planlagte ledermøder.
Pris på kursus for lederteams på LinkedIn:
Prisen for et kursus for et lederteam kan variere en del, da forudsætninger er meget forskellige. Der gives derfor individuelle tilbud ved konkrete henvendelser.
Ring gerne med uddybende spørgsmål på 2988 4943 eller skriv på kristian@westfallkom.dk.