Som skoleleder er det en bunden opgave, at ‘brande’ sin skole. Men tiden er knap, og du skal have mest mulig ud af de timer, som du lægger i at fortælle om din skole som uddannelsesinstitution og ikke mindst arbejdsplads.
At sætte sin skole på medie-landkortet handler nemlig i lige så høj grad om at tiltrække morgendagens lærere og ledere som nye elever.
På et kursus i branding og netværk lærer du en række redskaber til at tænke synlighed og omtale ind i alle dine aktiviteter. På den måde undgår du den – for de fleste – velkendte problematik, at man ikke får nok omtale at sine mange gode aktiviteter i skolen.
Kurset er bygget op med undervisning, networking og med workshop elementer. Du er med andre ord produktiv i de timer, som du tager ud af den travle kalender, og er kommet langt i jeres branding-arbejde, når kursusdagen er slut.
Konkret ser vi på brug af sociale medier – både på skolens vegne og egne. Herunder LinkedIn, Facebook, Instagram. Vi arbejder med håndtering af pressen – både når det angår de gode og mindre gode historier. Vi ser på skolens fortælling, og undersøger, hvad der ligger på nettet og glimter, når potentielle forældre eller kollegaer googler jer eller søger info ad anden vej. Desuden kaster vi et blik på, hvordan jeres (lokal-) politiske kapital er, og hvordan I får mere af den. Plus meget andet, der påvirker din skoles synlighed.
Målgruppen:
Kurset er forbeholdt skoleledere og viceledere, der har et ansvar for at brande en eller flere skoler.
Det er som udgangspunkt vigtigt, at man er villig til at bruge sin egen person i pressen og på sociale medier. Eller at man alternativt har en anden leder, der er villig til at udtale sig og indgå i dialoger.
Antal kursister:
Vi går efter 8-12 deltagere på kurset. Det er et godt antal fordi, der skal være plads og tid til den enkelte, men samtidig er det vigtigt, at der er mulighed for en levende dialog. Og det kan erfaringsmæssigt være rigtig svært med blot fem deltagere.
Kursusleder:
På alle kurser i kommunikation hos os kalder vi os ‘kursusledere’ frem for ‘undervisere’. Djævlen ligger i detaljen, og i den her sammenhæng gælder det om at anerkende de kompetencer, som enhver kursist kommer med.
Det er således ikke altid, at kursuslederen er mere ekspert på alle områder. der berøres under kurset. Heldigvis. Men en stærk facilitering og kursusledelse skaber altid ny viden og indsigt.
Der er dog en lang række områder, hvor vi gerne påtager os ekspertrollen.
Dette kursus ledes af Kristian Westfall. Han har bred erfaring med PR og interessevaretagelse i både små og store organisationer indenfor på det private, det offentlige og NGOer. Han kender pressens (og journalisternes) dynamik, og kender så vel til tidsbegrænsning og vilkår for PR-arbejdet – ikke mindst på skoler, hvor kerneopgave med at undervise altid er i centrum.
Flere skoler og uddannelsesinstitutioner har gennem tiden haft glæde af hans kompetencer indenfor sociale medier, PR og konkret strategiarbejde.
Se anbefalinger af Kristian Westfall her
Datoer for kommende kurser for skoleledere i branding og netværk / 2024
Mandag den 9. september fra klokken 9.00 – 14.00. (Aarhus)
Tirsdag den 17. september fra klokken 9.00 – 14.00. (Hillerød)
Torsdag den 17. oktober fra klokken 9.00 – 14.00. (Aalborg)
Onsdag den 30. oktober fra klokken 9.00 – 14.00. (København)
Pris: 5.975,- eks moms – inklusive fuld forplejning under kurset, hvilket vil sig the, kaffe, vand og snacks samt frokost kl 12.00.
*** Tilmelding skal ske på kursus@westfallkom.dk senest en uge før kursusstart ***
Du er desuden velkommen til at komme med konkrete ønsker til emner eller konkrete problematikker, som vi kan tage op i undervisningen.
Ring gerne med uddybende spørgsmål på 2988 4943.